Opdracht
Tijdens de start van de afstudeerperiode zijn mijn afstudeerpartner, Nicky, en ik samen met onze afstudeerbegeleider vanuit Greenhouse, Tim, tot een opdracht gekomen waar wij mee aan de slag zouden gaan.
''Hoe kunnen we de consument middels een interactieve ervaring in het FFG museum, na een bezoek, duurzamer om laten gaan met hun kleding?''

BE FFG - concept video

Het concept
Het uiteindelijke concept is het concept 'BE Fashion For Good' geworden. Het is een interactieve experience waar sustainability awareness niets nieuws is. We leren de gebruiker/bezoeker van het FFG museum op een leuke manier te handelen. Er is een blend van fysiek en online doordat je met AR handelingen uit kunt voeren. Het is een concept die zich bezig houdt met een maatschappelijk thema en in de toekomst verder uitgebreid zou kunnen worden met toekomstige toevoegingen.
In het museum zullen getriggerd worden, wanneer zij langs het beeldscherm lopen. Hierna kunnen zij op een interactieve manier handelingen uitvoeren d.m.v. minigames. Direct tijdens en na het spelen van deze minigames, zullen zij het effect en de impact van deze handelingen zien.
In de video links wordt het volledige concept uitgelegd en getoond.
Bezigheden
Tijdens het ontwikkelen van het concept zijn Nicky en ik beiden bezig geweest met verschillende aspecten van het concept uitwerken. Hierbij heb ik mij vooral bezig gehouden met de stijl en experience design.
Hierbij heb ik gekeken hoe de gebruikers ervaring het beste over komt en hoe kan ik er voor zorgen dat de gebruiker de boodschap gaat begrijpen en kan ik hen aanzetten tot actie.
Dit heeft zich uiteindelijk geuit in de de gebruikte stijl, de flow en ook 'het erna'. Na hun bezoek krijgt de bezoeker een email met tips en handelingen die zij zelf thuis kunnen gebruiken en uitvoeren.

Prototype test Adobe XD

Comitten email

Trigger
Trigger
Uitleg1
Uitleg1
spel 1
spel 1
impact 1
impact 1
tip
tip
spel 2
spel 2
impact 2
impact 2
impact uitleg
impact uitleg
committen
committen

You may also like

Back to Top